Donnerstag, 19. Februar 2009

blinkningar

Den här videon spelades in kring Alexanderplatz för sju år sedan. Jag tycker att den är väldigt fin.

När jag är bortrest någonstans (jag gillar inte att resa), kanske på veckolångt besök i den sydsvenska håla som jag kommer ifrån, och plötstligt drabbas av en närmast panikartad längtan tillbaka hit, tillbaka till mitt liv i Berlin, då är det ungefär så här den känslan ser ut.



Huset som blinkar i bakgrunden är Haus des Lehrers. När videon spelades in, det bör ha varit väldigt tidigt under 2002, januari eller februari, pågick ett projekt i huset som i mitt tycke var fantastiskt lyckat. Det var superdatornördarnas superförening Chaos Computer Club (förstås) som då firade tjugoårigt bestående med en gigantisk ljusinstallation, som sträckte sig över hela huset. Projektet hette Blinkenlights och det kan man läsa mer om här.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen