Samstag, 28. März 2009

zahnschmerz

Det är kväll, jag sitter här och har väldigt ont på de ställen där två visdomständer satt fram tills i torsdags eftermiddag. Jag äter smärtlindrande tabletter och försöker att distrahera mig, det går inget vidare. Har haft en mycket märklig dag. Möjligen hänger det samman med intaget av smärtlindrande medel.

Jag vaknade i morse av att posten kom - med den också det tusende avböjandet i ordningen från ett förlag angående ett manuskript som jag har skrivit. (Som ingen vill ge ut, jag har börjat fatta det nu, jag kan leva med det. Hellre än att göra om det till en ungdomsroman som någon redaktör tyckte. Ungdomsroman, I will never get you.) Ja, det var ju nedslående men inte det minsta oväntat. Sedan fortlöpte dagen i en smetig dimma, jag vet att jag måste ha försökt duscha och få i mig lite föda i form av yoghurt, men jag kan inte minnas detta. Sedan satte jag mig bevisligen (har hittat entydiga lämningar!) framför datorn och klickade mig disträ från blogg till blogg, fast var alltför kaputt även för detta. Hallucinerade nämligen att Therese Bohman hade godheten att länka till mig. Gick och la mig och drömde knasiga, hotfulla saker om ormar.

Men det var ingen hallucination! Istället: Finast möjliga avslutning på en jobbig, stretig dag. Tack!

1 Kommentar:

  1. Haha..! Jag blir ju så glad varje gång jag hittar en ny bra blogg. Och du länkar ju till mig insåg jag, så tack detsamma... :)

    AntwortenLöschen