Dienstag, 17. März 2009

if you start me up

Åh tack och lov för en plötsligen mycket effektiv dag! Det var på tiden. För ögonblicket sitter jag och äter min favoritmat, yoghurt med havregryn och hackad frukt (today’s special offer: apple, green) framför datorn och läser i kapp bloggar, känner mig hurtig och konkret. Det är antagligen det ideala humöret för att ta itu med saker. Men min medfödda instink att istället skjuta upp är starkare än allt annat, har alltid varit.

I morse regnade det när jag vaknade. Det var så grått och betungande väder att förmiddagen naturligtvis var tvungen falla in i samma mönster, jag fick ingenting gjort, lyckades inte installera sabla paintnet, slog sönder en fin mugg, och än värre, det fanns inga vettiga eller andra uppdrag för mig att söka denna vecka heller. (Jag frilansar som översättare, i den mån folk vill ge mig uppdrag.) Allt deprimerande! Men så bröt solen fram och nu är det vårväder i stor skala härute. 15 grader? Kanske inte riktigt, men nära. Ah, och det gjorde susen. Nu har jag redan hunnit med att cykla till tandläkaren och hämta en remiss till en kirurg som ska ta ut mina två kvarvarande visdomständer (!), ringa ett viktigt samtal samt tvätta en maskin snabbtvätt, hurra! Och klockan är inte ens tre än! Vem vet vad för stordåd jag kan tänkas ha uträttat innan dagen är all om jag fortsätter i den här takten?

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen