Mittwoch, 4. März 2009

ach was

Dags att lätta upp stämningen, det blev lite mycket av torrt föreläsande här. Jag mutar med en video som jag förknippar väldigt mycket med Prenzlauer Berg. Inte bara jag förresten, de var baserade där när de släppte sitt debutalbum 2000, eller om det var 2001. Och gissningsvis bor de där ännu, vad vet jag. Bandet är en duo vid namn Paula och det var min första riktiga kärlek i tysk musikväg. Eller kanske framför allt den här låten, den knockade mig när jag hörde den första gången.



Sångerskan stötte jag på jämt och ständigt ett tag i början på århundrandet. Såg henne stå och vänta på spårvagnen, promenera nerför Kastanienallee, dricka kaffe med solglasögon på. Jag vågade såklart aldrig säga till henne hur snygg och bra jag tyckte att hon var. Men till er kan jag ju säga det; Elke Brauweiler, ich fand dich schon immer ganz toll.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen