Dienstag, 22. September 2009

sie ist ein kind nationaler jugendarbeit

Snart är det val här, jag jobbar oavbrutet, och har skaffat mig en riktig kontorsstol att sitta på, som man kan sitta och snurra på.

Jag tänker på att det alltid verkar dra en motbjudande extremhögervind genom Europa vart tionde år ungefär. Jag funderar på vad man har för ursäkt om man är nordbo och väljer ett främlingsfientligt parti, hur det går ihop. Alla perspektiv, alla möjligheter, hela världen ligger utbredd för ens fötter och bärs upp av andras möda; hur är det möjligt då? Jag begriper det bara inte. Jag tycker att det är lättare att förstå sig på tyska NPD än Sverigedemokraterna eller Dansk Folkeparti, faktiskt.

Här en fin sång som det går utmärkt att lyssna på även om man inte förstår den lysande texten, det är en fin video, och sångaren har en röst som liknar Rio Reisers. Jag tycker att det är en fantastisk låt.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen