Mittwoch, 12. August 2009

hast du denn niemals richtig rebelliert

Den här låten brukar jag lyssna på kvällar som denna, när jag är tjurig och förvirrad. Eller när jag tänker på de sköna konsternas status i mitt forna hemland, det brukar göra mig sur och upprorisk och då passar låten ännu bätttre. Ytterligare en förtjänst är förresten sångaren Frank Spilkers otroligt sexuellt tilldragande utseende i videon. Nittiotalssexig på ett tidlöst sätt, det är klart man diggar det. Jag orkar inte riktigt översätta hela texten för i själva verket borde jag ägna tid åt att översätta en litterär text av en man som är femton år äldre än jag och ändå får gälla för ett ungt geni. Men kontentan är ungefär vad är det som har hänt, när tog det sin början, vad är det blott som har fördärvat dig så? Lyssna för tusan, det är tysk pop, det är en av de bästa låtar som någonsin har spelats in. For realz. Eh, och bandet heter Die Sterne, de kommer från Hamburg, jag tror inte att de har upplösts än.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen