Dienstag, 9. März 2010

hemma igen

Hej lilla försummade blogg, det var länge sen! Hoppas du mår bra.
Jag har varit på mitt översättarseminarium i Stockholm, blev i vanlig ordning ordentligt grillad, lyckades undvika min nemesis ganska väl, häpnade över snömängderna, åkte buss ner till Småland och tillbringade en vecka i den gudsförgätna håla där mina föräldrar bor, passade på att putsa samtliga fönster i kylan (ej frivilligt, utan för att min rara mor inte kan lyfta tungt eller sträcka sig högt längre), rengöra ett gigantiskt akvarium och städa lite i allmänhet. Hann även inhandla Nordisk Familjebok i 23 band för sammanlagt 23 kronor (!) som jag faktiskt med stor möda nu har fraktat till Berlin. Jag har dessutom råkat på en elak förkylning som jag halvhjärtat kämpar emot och per email försökt förhandla till mig högre lön från en arbetsgivare (vilket dock nesligen verkar ha resulterat i att jag får igenom mer lön men färre timmars jobb) - lilla blogg, du förstår att jag inte förnekat dig av en simpel nyck, jag har bara haft tråkigare saker att göra. Men i mars är det du och jag, du ska få se.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen