Mittwoch, 31. März 2010

guttaperka är inget roligt ord

Jaha, kul. Under helgen hade jag ont som sjutton i en tand, ringde tandläkaren på måndagen direkt när jag kom hem, var där igår och nu sitter jag med halva truten uppbruten och provisoriskt ihoplimmad med nån slags medicin inunder som ska verka i två veckor innan behandlingen fortsätter. Jag rotfylls! Jag har aldrig varit med om något liknande förfärligt i tandväg (inte ens när jag fick två visdomständer utdragna samtidigt förra året) och nu önskar jag verkligen att jag inte hade tagit reda på allt jag kunde om ämnet, det finns för många äckliga bilder på internet, visste ni det? Det hela är mycket nedslående, jag är en extremt disciplinerad tandborstare, vad får man för det?

Ska nu tillbringa resten av min levnads dagar med att jämföra olika tandtrådsmärkens för- och nackdelar.

2 Kommentare:

  1. Beklagar, låter förfärligt, men som en grundlig behandling. Jag hamstrar Colgate Dentagard med örtextrakt när jag är i Berlin (salvia, myrra...). Smakar som barndomens eukalyptoskarameller och krönt med Stiftung Warentests "Sehr gut". Oslagbar i kombination med disciplinerad tandborstning. Hoppas det läker fint. Glad påsk! Bo

    AntwortenLöschen
  2. Åh, jag älskar Stiftung Warentest och litar blint på dem! De är så förtroendeingivande. Glad påsk själv!

    AntwortenLöschen