Dienstag, 6. April 2010

påsken överstånden


Nu är det vanlig dag igen, känns konstigt. Hela påsken var i och för sig konstig, jag kunde inte äta sötsaker på grund av min tand, vädret var grått och ruggigt, jag gjorde ingenting påskrelaterat. Och nu verkar det som att allt ska fortsätta lika konstigt, vädret är kallt, min arbetsgivare beter sig skumt, inga frön som jag satt har tagit sig, jag stirrar ned på fuktig jord i yoghurtbägare utan tillstymmelsen till liv. Vill ju gärna sticka ned ett pekfinger och röra om för att få veta om verkligen ingenting är på gång därnere, men som alla odlare vet, detta är en impuls man bör motstå. Jag fryser förresten hela tiden om fingrarna, är det som det ska i april månad? Jag tycker inte det.

2 Kommentare:

  1. Ach, wie schön, auch in dir steckt so eine kleine Photografiererin von netten Dingen im Scheine von hellem Lichte.

    AntwortenLöschen
  2. Weeste ja! Nur an der Begabung hapert es so ein bisschen.

    AntwortenLöschen