Donnerstag, 30. Juli 2009

das auge sagt: ja!

Hej och god förmiddag! Det kliar i mitt vänstra öga. Jag har nyss torkat av ett bord med en disktrasa och bara tanken på att några läbbiga bakterier skall ha krupit över in i min ögonvrå via Via Handryggen gör mig obehaglig till mods. Jo, jag tvättar händerna ganska ofta, men hur ska man veta att inte någon otäcking slinker med iallafall? Det kan man naturligtvis inte veta, och sedan när det börjar klia i ögat kan man inte sluta tänka på den fuktiga, mjuka, motbjudande, slippriga trasan, fy farao! Dessutom är det i mitt goda öga det kliar, inte bra. Jag har nämligen ett öga med falksyn och ett öga med närmast mullvadsliknande kapacitet. Egentligen skulle jag förstås ha en monokel och gå runt och snegla ilsket på världen genom denna, varför har jag inte redan ordnat med detta? Det känns som en accessoar som skulle passa min personlighet utmärkt.

I övrigt har jag dåligt samvete för att jag tipsar alltför halvhjärtat om berlinska aktiviteter. Därför vill jag utropa: Retrospektiv med Pierre et Gilles på C/O, heja! Det är estetik pur och nakna, välbyggda karlar, om man inte visste bättre skulle det nästan kännas lite... ideologiskt, eller hur? Galleriet C/O ligger i gamla Postfuhramt, stor imposant byggnad, Oranienburger Str. korsningen Tucholskystr., nära synagogan, U6 till Oranienburger Tor är ett bra val. Alltså, vem avgudar inte Pierre et Gilles egentligen, hur skulle man vara skapt för att inte göra det? Kanske krävs en särskilt känslig eller okänslig blick för det, jag vet inte. Jag tycker bara att det mesta de gjort är downright oemotståndligt. Utställningen pågår till den 4 oktober.


- Jo, jag undrar... Ger jag också associationer?
- Mmmm. Förlåt, vad sa du?

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen