Dienstag, 12. Januar 2010

am längeren ende der sonnenallee

God januari, vi har visst kommit en bit på väg. Jag har aldrig upplevt en så snötyngd januari i Berlin som i år, det är helt fantastiskt. Allting blir vackrare. Jag går med jämna mellanrum ut på balkongen och stirrar på snön, alldeles tagen av att den ligger kvar så tjock, marängpösig, inte ens smutsig här uppe.

I övrigt äter jag mycket apelsiner, tänker på saker som jag borde styra upp och lekte ett slag med tanken på att göra den här bloggen ståtligare och intressantare. Eventuellt borde jag blogga på ett helt annat sätt, det är möjligt att det skulle leda till tätare inlägg, jag avstår ofta från att skriva något eftersom jag... tänker för mycket? är en dysterkvist och vill inte att det ska märkas? har illvilliga tankar om det mesta men är för hövlig för att basunera ut dem? Three out of three. Vad får man för det?

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen