Dienstag, 24. November 2009

högt uppe ovanför mig, en kamera letar i mängden

Ja, det är sant, jag driver världens långsammaste blogg! Med evighetslång tidsrymd mellan inläggen, man hinner odla fram ett helskägg mellan varven. Dålig stil. Min musarm ger sig inte, det är väl det. Nästa vecka har jag dock planerat att falla ned i ett ombonat, svart hål, för då är mitt datorspelsprojekt äntligen över och jag kommer inte att ha lika dödligt mycket att göra. Ska bara ägna mig åt att handla julpynt från förrförra sekelskiftet då. Och dricka olika sorters likörer ur sköra, små glas. Faktum är att jag faktiskt även har bokat in mig hos frisören, örnnästet ska bort. Jag tänker mig en sofistikerad kortfrisyr ungefär anno 1929, men inte för kort, inte för kort. Kommer detta att gå fram? Kommer jag att bli ful och missnöjd och ändå ge för mycket dricks i rena förtvivlan? (Man dricksar frisören i Tyskland om man har en som är vettig och bra.) Allt är möjligt, jag kanske till och med blir nöjd. Det har hänt förut.

Fler saker jag ska göra i december månad: 1. Köpa nya bokhyllor. Det ligger osorterade högar och samlar damm överallt, jag kommer snart inte fram med dammsugaren. 2. Köpa fler böcker. En naturlig följd av punkt 1. Jag har kvar ett presentkort från min födelsedag i somras på 40 €, vilket inte är fy skam, men inte räcker till särskilt många böcker i detta land med fasta bokpriser. Jag kommer att köpa 2 stycken som jag sneglat på ett bra tag, en om konst och en litteratur/teologibetonad, och ändå blir jag tvungen att skjuta till lite stålars själv. (Jag vågar inte avslöja vilka, jag är vidskeplig och tror att de kommer att ta slut på förlagen i samma ögonblick som jag räknar med att jag kommer att få köpa dem, it would be: just my luck.) 3. Tänka på framtiden. 4. Sova.

Kan det bli december snart?

2 Kommentare:

  1. Hej! Tack för snälla ord på min blogg! Är så glad åt att hitta andra Berlinsvenskar. Nu följer jag dig. Även om du skriver sällan. :) Apropå tyska frisörer så tycker jag det är kul att de tar betalt för att föna håret. I Sverige ingår det liksom i priset. Själv tror jag lite naivt att jag kan komma undan frisören om jag förköper mig på diverse dyra "helande" hårprodukter. Men börjar märka att det inte funkar så bra.... ;)Ha det gott!

    AntwortenLöschen
  2. Hej! Jag är störtförtjust över att nu ha en operasångerska som läsare! Unglaublich cool.

    Det där med fönandet, det är ju sant, jag hade alldeles glömt att man får det på köpet i Sverige. Lustig kulturskillnad!

    AntwortenLöschen